Hoofddorp, 30 November 2014. De derde ronde van de West-Friese voor de jeugd in de dojo van judoclub Haarlemmermeer.  Het is een beetje teleurstellende ochtend geworden want het jeugdteam Van Heest/Landsmeer verloor alle drie zijn wedstrijden. Van Haarlemmermeer met 6 – 12; van Gietelink met 6 – 12; en van Yamaguchi met 6 – 12. Enigszins ter verontschuldiging moet gezegd worden dat het team kampte met blessures en daardoor enkele ervaren krachten zoals Senne moest missen. Senne kwam zijn teammaatjes wel aanmoedigen, dat was leuk! Ook moesten door de andere bezetting een paar judoka’s in een hoger gewicht judoën dan normaal, zoals Sofie. Niettemin, iedereen knokte voor wat hij of zij waard was. Alle lof voor Luka (-50) uit IJburg die amper een week op wedstrijdtraining zit en liet zien de dynamiek van een echt potje al aardig aan te voelen. En gelukkig waren er ook nog andere mooie partijen. Marron scoorde bijvoorbeeld een ippon met een prachtige uchi mata. Rob werd in zijn eerste wedstrijd half in een heupworp genomen die hij goed getimed overnam met een tani otoshi. Die moet zo: eerste filmpje.

Het tweede filmpje zijn de wedstrijden van onze jongens en meiden.

Het jeugdteam is één plaats gezakt in het algemene klassement en staat nu tweede. Weinig aan de hand dus en met opgeheven hoofd naar ronde vier. Hier boven de beelden.