Op 10 mei was er de laatste ronde van de WFJC. Ons combinatie team van judoschool van Heest en JC Landsmeer zitten alweer een aantal jaren in de hoogste klasse van de West Friese. Helaas is er de laatste jaren bij de meeste judoka’s de spirit er een beetje uit. Tja wat wil je als je 4 keer per jaar tegen een Nederlands kampioen moet judoën. Neemt niet weg indien er weer gejudood moet worden dan stappen onze mannen gewoon de mat op, ze zijn voor niemand bang. Dat gold niet voor alle teams zo is het team van Gieteling/Pijloo sport helaas afgehaakt en zijn ze uit de competitie gestapt.

Het judo team van de Kodokan uit Purmerend kwam in de partij tegen Judoschool van Heest helemaal niet opdagen. Dus hebben wij deze avond maar 1 potje gejudood. Wat is er gebeurd? Wij weten het ook niet wat wij wel weten is dat de jongens van de Kodokan zichzelf beter vinden dan de beslissingen van de (nationale) scheidsrechter(s). En dat terwijl dit judoteam zelf nooit een scheidsrechter levert aan de WFJC. Waarschijnlijk weet het team van Kodokan niet wat wedstrijdjudo is… dit is een arbitrage sport waarbij de beslisging van de scheidsrechter geldt en daar dien je respect voor te hebben. Tja daar stonden wij dan na 1 potje judo konden we weer naar huis met niets anders dan de laatste plaats. Maar gelukkig hebben wij wel de beelden van de laatste ronde.

het team van Judoschool van Heest/Landsmeer tijdens de laatste ronde in de  WFJC