Op zaterdag 9 mei werd de laatste ronde van de West-Friese Judo Competitie (WFJC) gehouden in Beverwijk. Judoschool van Heest was in de vorige ronde al kampioen van de eerste klasse geworden en kon deze titel niet meer weggeven. In deze laatste ronde moesten we twee partijen judoën tegen JAA (Judo Academie Amsterdam) en tegen Frits van de Werff uit Hoorn. De winst tegen JAA werd al snel gemaakt toen Maceo een vol punt maakte met een offerworp ‘Tomoe Nage’. En zo kon het gebeuren dat we alle partijen konden winnen in dit succesvolle seizoen. Gelukkig verliep het toch anders want de tweede partij tegen Frits van de Werff werd verloren. En zo verloren we toch de allerlaatste pot in 2015. Dit is wel veel sprekend voor de toekomst we stellen ons de vraag of we volgend jaar weer mee doen in hoogste klasse van de WFJC. Een aantal teamleden hebben aangegeven om volgend jaar te stoppen met het wedstrijdjudo. Voor hen is de druk momenteel te hoog met naast een volle baan, een vrouw en jonge kinderen. Daarom stoppen de oudere judoka’s en hebben we momenteel niet genoeg anderen judoka’s die dit gat kunnen vullen. Maar wie weet kunnen we nog een team combinatie aangaan met een ander Amsterdamse judoschool. Anders stoppen we op het hoogte punt, meer zit er voorlopig voor Judoschool van Heest er niet in. Na het kampioenschap werd de avond voortgezet in het gezellige Amsterdamse met een TOP avond die de judoka’s niet meer vergeten!! Maceo bedankt voor je inzet het was een avond om nooit meer te vergeten. Bekijk ons kampioenschapsfilmpje hieronder: