Slotronde van de MiniRots competitie blok 1

Op zaterdag 18 maart was de laatste ronde van de MiniRots competitie, de oefencompetitie voor alle judoka’s van Judoschool van Heest en Judoclub Landsmeer. In blok 1 streden de judoka’s van 5 tot en met 8 jaar om de felbegeerde MiniRots. De eerste uitdaging van het toernooi was het wegen. De batterij van de weegschaal deed het niet, maar gelukkig was er een moeder met een fietslampje. Daarin zat een batterij van het juiste formaat.  Vervolgens was er een grote afwezige; de Rots himself. Cees Slewe (alias de Rots), de oudste actieve wedstrijdjudoka van Amsterdam en omstreken, had andere verplichtingen en kon dus niet het toernooi openen. En de indeling op leeftijd, gewicht en ervaring was lastig deze keer. Dat kostte wat extra tijd. Gelukkig waren Rosa Roord en Justin van Heest bereid om een extra lange warming-up te verzorgen en toen iedereen warm was, kon het toernooi van start.

Er werd hard gestreden, ieder op zijn eigen niveau. Met een lach van Thijs Jacobs en een traan van Mats Nijland. Hij stond eerste in de vorige ronde, maar had het nu zwaar te verduren. Hij redde het niet en werd uit de top 5 geblazen. Heel zuur, maar het motto van meester Pieter was weer eens van toepassing; meedoen is belangrijker dan winnen. En daarom kreeg iedereen een mooie medaille en de eerste vijf gingen met een beker naar huis. Minirots van dit blok werd Mats Wilbers.

Voordat de tweede rond van de Minirots begon was er eerst natuurlijk de weging. Deze vond dit keer plaats in de kantine. Een jongedame met gele band en mooie vlechten stond volgens de wegers verkeerd om en moest omdraaien. Ze zei niks, maar dat maakt toch niks uit, hoe je staat? Tweelingbroers Arseny en Angelo waren ook weer vrolijk van de partij. De wegers weten: wel te onderscheiden op gewicht, niet op zicht. Vlak voor het judoёn begon werd de veertienjarige Giolina Kolff voor de judoka’s en het publiek uitgebreid geёerd door Johan van Heest. Giolina was kampioen van Nederland geworden. Enorm goed gedaan! Daarna galmde de rei! uit Pieters mond, bogen alle witte pakjes en mocht het grotere minirots-stoeiwerk gaan starten. E

lad kwam te laat binnen, zette een poule-indeling op zijn kop en maakte de leider in het algemeen klassement misschien wat extra zenuwachtig. Sophie had het zwaar tegen een tegenstander van formaat maar liet zien hoe je stoeit met hart en ziel. Wessel versloeg zijn net iets oudere broer, maar misschien moest dat er gewoon een keer van komen. Of draaide die slimme Rob de rol van favoriet voortaan tactisch liever om? Wessel, Elad en Wiebe moesten in hun poule elk twee keer tegen de ander. Het was super spannend, de heren waren aan elkaar gewaagd. De onderlinge resultaten waren voor ieder duo uit het trio vandaag 1-1, maar omdat het verschil in het algemeen klassement al 8 punten bedroeg wist Wiebe vandaag (voor de tweede keer) de Minirots te winnen. Wiebe, gefeliciteerd!!!

de uitslag staat hier: minirots_eindstand
Tussen blok 1 en blok 2 werd Giolina Kolff, die afgelopen week Nederlandskampioen tot 15 jaar werd, nog even door Johan van Heest in het zonnetje gezet. Naast een mooie bos bloemen kreeg ze ook een mooie foto collage als aandenken.
Ook waren er mooie woorden voor de overige NK gangers: Wessel de Graaf, Aloha Verdonk en Mirthe Mollink
MiniRots eindstand 1 MiniRots eindstand 2 MiniRots eindstand