Afgelopen zaterdag 17 januari was het weer zover. Ditmaal in Broek op langedijk kwamen de teams uit de 1e klasse van de West-Friesse Judo Competitie (WFJC) bij elkaar om de strijd met elkaar aan te gaan. Ook deze ronde hadden wij weer een strak en sterk team staan met:

-60: Justin van Heest & Tommy Johansson
-66: Fabian Georges
-73: Remy Elsenmulder
-81: Maceo Cairo
-90:  Basjan Berkhout
+90: Jeroen de Wit   & Maurits Hilwig

Door het uitvallen van onze vaste -90 kg Roel moest er wat geschoven worden in de middelzware gewichten waardoor Maceo Cairo en Basjan Berkhout beide een klasse doorgeschoven moesten worden zo draaide Cairo met zijn 73 kilo twee partijen tot 81 kg en Berkhout met zijn 81kilo twee partijen tot 90 kg dit niet zonder resultaat want  ondanks het gewichtsverschil won Cairo een partij met een volpunt en Berkhout zelfs beide partijen. Ook de lichtere gewichten waren goed op dreef en de punten bleven de hele avond vallen voor de kant van Van Heest.
Eindresultaat is twee terechte en forse overwinningen op de teams van F. v/d Werff en Haarlemmermeer. Door deze overwinningen staat ons team glansrijk bovenaan.

Groet, Maceo!

2015 WFJC 1