Op zaterdag 4 april 2015 werd het senioren toernooi bij Ebi Sport in Tuitjenhorn gehouden. Van onze judoschool deed Maurits Hilwig mee.

Maurits was met 2 andere judoka’s ingedeeld in de klasse boven de 90kg. Er werd een hele competitie gedraaid : dus 2 potjes tegen elkaar draaien.

Maurits begon zijn wedestrijd tegen een lange judoka met een  bruine band. Na enige tijd te hebben afgetast zette Maurits een tani othoshi  in en zijn tegenstander belandde plat op zijn rug. Ippon.

De volgende partij was tegen de bekende veteraan Arshak Davtina uit Purmerend ( kodokan). Het leek wel of Maurits versteend raakte tegen Arshak. Desondanks deed Maurits in de beginfase wat meer aanvallende acties zoals zijn ippon seo nage wat hem bijna een yugo zou hebben opgeleverd.

Aan Arshak werd de 1e straf uitgedeeld vanwege inactiviteit. Echter na een actie van Maurits gingen beide judoka’s naar de grond en belandde Maurits in een houdgreep waar hij niet meer uitkwam. Ippon voor Arshak.

De 2e ronde tegen de lange judoka met bruine band duurde wat langer. Maurits ging zijn seo nage beproeven en dat leverde 2 x waza ri  op.

De laatste partij mocht hij nog een keer tegen Arshak proberen. Ondanks onze aanwijzingen dat hij meer moest bewegen lukte hem niet  Arshak in beweging te krijgen en werd hij door Arshak overgenomen ( waza ri) en belandde hij weer in een houdgreep. De wedstrijd was afgelopen.

Hij ontving een 2e prijs.

IMG_3680 Maurits

Ook Gose (onze judoveteraan van JAA) behaalde tot 66 kg een 2e prijs maar moest hiervoor  wel 6 partijen judoën.