Zondagochtend 19 oktober 2014 heeft in de dojo van Buenting Sport te Amstelveen de tweede ronde van de West-Friese Jeugd Judo Competitie plaatsgevonden. Tegenstanders deze ochtend waren Yamaguchi, Sportschool Nijhof en Budoclub Krommenie. Judoschool van Heest/Landsmeer werd vertegenwoordigd door de volgende judoka’s: Roman (-27 kg), Kiki (-30 kg), Rob (-34kg), Senne (-38 kg), Giolina (-42 kg), Marijke (-46 kg), Julen (-46 kg), Rosa (-50 kg), Sofie (-55 kg) en Badr (-60 kg). Peter was coach en Cees nam de honneurs als scheidsrechter waar.

Tegen Yamaguchi zette Roman in de eerste partij de toon van de dag door zijn tegenstander met twee yuko’s te verslaan. Het was nog even spannend omdat de scheidsrechter per abuis de overwinning aan de tegenstander toewees. De coach van Yamaguchi was echter sportief en wees de scheids erop dat het wel degelijk Roman was die twee yuko’s had gescoord. Kiki liet in de volgende partij zien volledig hersteld te zijn van haar armblessure die ze in de vorige ronde had opgelopen en won overtuigend met ippon. Ook de partijen van Rob, Senne en Giolina werden fraai met ippon gewonnen waardoor de wedstrijd na de eerste vijf partijen al in de judo-tas was. Uiteindelijk werd de eindstand tegen Yamaguchi door mooie overwinningen van zowel Sofie als Badr bepaald op 14-4.

De tweede tegenstander was Sportschool Nijhof, een op papier lastige opponent. Kiki boekte echter met een fraaie waza-ari een overwinning en Rob won zijn partij terecht op beslissing. Senne maakte een yuko en een waza-ari en won hierdoor ook zijn partij overtuigend. Giolina ging er eveneens via twee yuko’s met de overwinning vandoor. Marijke zorgde in de volgende partij voor de winnende punten door haar tegenstander middels een ijzeren houdgreep op de tatami vast te pinnen waardoor Judoschool van Heest/Landsmeer niet meer door Yamaguchi te achterhalen was. Sofie en Badr zetten daarop dankzij sterke overwinningen een uitroepteken achter de overwinning op Sportschool Nijhof. De eindstand was 12-6.

De laatste wedstrijd van de dag was tegen Budoclub Krommenie waar we in de vorige ronde maar nipt van gewonnen hadden. Het begon echter al goed omdat de tegenstander van Roman niet op kwam dagen. Kiki won de volgende partij met ippon waardoor de stand 4-0 werd. Rob kwam aanvankelijk een shido achter maar scoorde vlak daarop een waza-ari gevolgd door een houdgreep waarmee hij de partij afmaakte. Ook Senne’s tegenstander verscheen niet waardoor we slechts één partij van de overwinning verwijderd waren. Giolina beklonk vervolgens in een sterke partij de overwinning op Budoclub Krommenie door haar tegenstander via een houdgreep met ippon te verslaan. Sofie en Badr onderstreepten tot slot de dominantie van Judoschool van Heest/Landsmeer in deze competitie tot dusver door hun tegenstanders prachtig met ippon te werpen en de eindstand te bepalen op 14-4.

Na deze sportieve en gezellige ochtend gaat Judoschool van Heest/Landsmeer in de tweede klasse van de West-Friese Jeugd Judo Competitie ongeslagen aan de leiding. Uitslagen, standen en het verdere programma vinden jullie op de volgende website: http://www.wfjc.nl.