Op zaterdagavond 22 maart moest het senioren team van Judoschool van Heest / Landsmeer in actie komen in de West-Friese judo competitie dat werd gehouden bij de Kodokan in Purmerend. Ook dit jaar blijven we in de hoogste klasse omdat het team van Pijloosports / Karel Gietelink  zich hebben teruggetrokken uit de competitie. In het lichtste gewicht stond Justin van Heest hij kon goed zijn mannetje staan in de klasse -55 kg. Fabian Georges kon weer in de klasse -60 kg uitkomen, ook hij won een partij tegen de een topclub Rietdijk. Tot -66 kg stond voor het eerst Manu Schelvis in het team. Manu met 14 jaar is een junior en had het zwaar helaas door een verkeerde draai blesseerde hij zijn rechterschouder. Onze vaste kracht op -73 kg Remy Elsenmulder was zoals altijd aanwezig en zorgde ook voor een punt. Tot -81 kg stond nu voor het eerst Amir Sheikhhoseini te judoën. Amir train tegenwoordig regelmatig mee op de vrijdagavond en hij kon prima de geblesseerde Davy Goedhart vervangen. Amir won ook eenvoudig zijn partijen. Helaas kan hij bij de eindronde er niet bij zijn omdat hij dan in Duitsland mag judoën in de Duitse competitie. Basjan Berkhout stond weer op -90 kg. Basjan was zijn judoloopbaan begonnen bij de Kodokan als kleine jongen van 6 jaar en nu 25 jaar later stond hij hier weer op de mat. In het zwaargewicht +90kg stond Jeroen een ijzersterk te judoën. Hij won overtuigend zijn partij tegen o.a. Rietdijk en zo kon het zomaar gebeurden dat wij van Rietdijk wonnen in de hoofdklasse!! Helaas werd de partij tegen v/d Kolk verloren. Hieronder een leuk filmpje van de partijen.

het eerste filmpje de eerste wedstrijd tegen T. v/d Kolk de tweede (gewonnen) partij tegen Rietdijk sports