Zaterdag 19 september werd de eerste ronde van de WFJC (West-Friese Judocompetitie) voor het seizoen 2015-2016 gehouden. Nadat we vorig jaar kampioen waren geworden in de eerste klasse is het team helaas uitelkaar gevallen. De mannen van judoclub Landsmeer zijn een eigen team gestart in de 3e klasse en een aantal zwaargewichten van Judoschool van Heest zijn gestopt zodat ze thuis meer aandacht kunnen geven aan hun gezin. Mede hierdoor zijn we teruggezet naar de 2e klasse van de WFJC.

Helaas was lichtgewicht Sem Stravers geblesseerd en moest Johan van Heest in het zwaargewicht aantreden omdat Maurits Hilwig thuis bleef bij zijn hoogzwanger vrouw. De eerste wedstrijd was tegen Yamaguchi. Het mooiste punt werd gemaakt door Huub Maas (onze nieuwe man op de -73 kg). Huub stond na 17 jaar geen wedstrijden te hebben gedaan voor het eerst bij ons in het team. Hij maakte een geweldige lage schouderworp (ippon seoi nage) en scoorde binnen 30 seconden een vol punt. Daarmee werd de overwinning veilig gesteld en wonnen we met 6-8. De tweede wedstrijd was tegen de thuis club de Uitkomst. In deze wedstrijd was de partij van Johan de doorslaggevend na vier volle minuten werd er in de golden score de wedstrijd beslist in ons voordeel en wonnen we opnieuw met 6-8. Hiermee staan we nu tweede in de tweede klasse van de WFJC. Bekijk hieronder de video beelden van deze wedstrijden.