Op zondag 22 december werden weer de befaamde clubkampioenschappen van judoschool van Heest gehouden. Zoals elk jaar op de locatie Zeeburg. Dit jaar streden er 320 kinderen om de eerste plek. Verdeelt over 3 groepen. De eerste groep met kinderen tussen de 5 en 6 jaar begonnen om half tien, de tweede groep met kinderen tussen de 7 en 8 jaar om 12:30 uur en de laatste groep met de oudere kinderen 9 tot 12 jaar mochten om 14:30 uur de mat op. Het leuke van de clubkampioenschappen is dat de kinderen op een leuke ontspannen sfeer kennis maken met wedstrijd judo. Sport is emotie en daarom is het vaak moeilijk om te verliezen, daarom geven de judoka elkaar een hand na het af groeten. Er werden ook een paar mensen in het zonnetje gezet. Bobby die al jaren de catering verzorgt en Willem en Patricia werden door broer Johan naar voren gehaald en kregen een mooi aandenken. Tussen de groepen werden er ook nog judo demonstraties gegeven. Zo gaven Mike en Justin (neven van elkaar) een prachtige judodemonstratie met mooie worpen. Cees (de Rots) en Peter gaven een Ju No Kata demonstratie waarbij men elkaar niet werpt. Wil je zelf zien hoe het er aan toegaat bij de clubkampioenschappen? kijk dan snel hieronder ons YouTube filmpje.