Door Cees ‘de Rots’ Slewe, onze oudste en zwaarste wedstrijdjudoka, met een grote buitenwaartse haak te vloeren, gaf Tim Verbeek, de jongste en lichtste deelnemer, het startsein van alweer de derde mini-Rots competitie. Vijfentachtig judoka’s van Judoschool van Heest en Judoclub Landsmeer tussen 6 en 13 jaar stonden op de mat en lieten prachtig en sportief judo zien. De winnaars van de competitie worden in juni bekend, maar het beloofd een spannende strijd te worden. Bij de jongste judoka’s wisten Sophie Mollink, Jeroen Verdonk, Vince Wals,en Coen de Graaf alle wedstrijden met ippon te winnen. In de oudste groep deden Milou de Boer, Kiki Jacobs en Elad Weczeberin hetzelfde. Zij staan in elk geval tot 7 februari aan kop, wanneer de tweede ronde georganiseerd wordt. We verwachten dan alle judoka’s weer op de mat!

De punten worden als volgt berekend:

1) deelname aan een competitiedag: 1e deelname, 20 punten; 2e deelname, 10 punten; 3e deelname, 5 punten; en, 4e deelname, 2 punten

2) klassering in de poule: 1e plaats, 20 punten; 2e plaats, 10 punten; en, 3e plaats, 5 punten;

3) gemiddeld aantal wedstrijdpunten: winnen met ippon, 10 punten; winnen met waza-ari, 7 punten; winnen met yuko, 5 punten, en winnen op beslissing van de scheidsrechter, 1 punt. De wedstrijdpunten worden opgeteld en gedeeld door het aantal gespeelde wedstrijden.