Op zaterdagavond 11 oktober begon de WFJC weer voor het seniorenteam van judoschool van Heest / JC Landsmeer. We zouden twee partijen moeten judoën maar helaas kwam het team van Haarlemmermeer niet opdagen waardoor we maar één partij op de mat stonden tegen Randers de Geus uit Alkmaar. Dat we maar één partij mochten judoën was extra jammer voor de reserve judoka die hierdoor niet in actie kwam. Toch goed dat ze voor het team er bij waren de complimenten gaan daarom uit naar Tommy en Jasper.

De eerste partij was voor Étienne (-55kg) die als jongste de openingswedstrijd mocht openen tegen een sterke dame van Randers de Geus. Helaas verloor Étienne nipt deze wedstrijd. De tweede wedstrijd was voor Justin (-60kg) ook tegen een dame en deze werd gewonnen door Justin. De derde die in actie kwam was Fabian (-66kg). Fabian stond goed te judoën maar verloor toch helaas zijn partij. Als vierde mocht Remy (-73kg) de mat op. Remy vocht als een leeuw wat resulteerde in een vol punt met een fantastische overname (check het you tube filmpje maar).

Daarna mocht Basjan (-81kg) de mat op Basjan maakte een mooie lage schouderworp wat door de scheidsrechter als volpunt werd beloont (eigenlijk was dit een wazari, maar daar doen wij niet moeilijk over). Roel had in de gewichtsklasse -90kg geen tegen stander en dus mocht Jeroen de avond voor ons afsluiten in het zwaar gewicht +90kg. Jeroen had een jonge tegenstander die met een uchi-mate tegen de grond werd gewerkt waarna Jeroen de partij afmaakte met kesa-gatame (houdgreep). Door deze overwinning staan we nu op de derde plek in de eerste klassen van de West Friese Judo Competitie meer info kijk hier www.wfjc.nl

De judoka’s van Judoschool van Heest / JC Landsmeer