Na de laatste jaren steevast op de tweede plaats te zijn geëindigd, behaalde het West Friese jeugdteam onder de bezielende leiding van coach Pieter dit jaar eindelijk het kampioenschap in de derde klasse. Dit gebeurde al in de voorlaatste ronde, maar het zou hun eer te na zijn om ook in de laatste ronde niet alles te winnen. De eerste twee, tegen Nauwelaerts en Pascal Proper werden zoals verwacht makkelijk gewonnen. Tegen Geert Nijhoff de nummer twee moet er een tandje bij geschakeld worden. Thymen V. zette gelijk de toon door een goede partij te judoën en te winnen. Elad kwam een wazari achter, maar scoorde vervolgens een yugo en kreeg z’n tegenstander in een houdgreep die hij niet meer los liet. Finn scoorde een mooie ippon met een beenworp.

Senne was een gewicht doorgeschoven, waar dat eerder geen probleem opleverde, was de tegenstander deze keer wat sterker. Thymen H deed wat hij het hele seizoen al had gedaan, nl z’n partij winnen met ippon. Net als broer Lorenz, die onderling de -38/-42 verdeelden. Rosa, die vandaag voor het eerst mee mocht doen liet meteen zien dat ze een echte doorzetter is, door met nog 10 seconde op de klok, een ippon te scoren. Sofie liet haar klasse zien en won met een mooi punt Justin en Kelley namen de laatste twee gewichten voor hun rekening. Na een goed seizoen waarin ze al hun partijen wonnen, lieten ze zich nu verrassen. Iets wat je bij deze topjudoka’s zelden ziet.

Pim deed tegen Nijhoff niet mee, maar liet eerder op de dag zijn waarde zien door met ippon zijn partijen te winnen. Het was een mooie judodag met een nog mooier seizoen met onze jongens en meiden als terechte kampioenen. De dag werd afgesloten met een feestje bij Knijn bowling, aangeboden door de club, en dankbaar aangenomen door de verse kampioenen. Zij hadden een topmiddag! Groet, Denijs van Suilen.

Jeugd judoka’s zijn KAMPIOEN van de derde klasse WFJJC