Zaterdag 10 november. Na een zeer acceptable start in de hoofdklasse van de Westfriese Judocompetitie afgelopen september, eindigde de 2e ronde in een teleurstelling. Grote nederlagen werden geleden tegen achtereenvolgens topteams Judo Yushi, Ben Rietdijk en Tom vd Kolk. De winstpartijen voor van Heest/Landsmeer waren spaarzaam en de eerste gewichtsklasse (-42 kg) was helaas niet bezet. De judoka die er bij Heest/Landsmeer eruit sprong was Remy Elsenmulder, die met goed judo 2 partijen wist te winnen. Daarentegen gingen jongens die zeer regelmatig overwinningen weten te behalen dit keer met nederlagen van de mat af. Een smet op deze rond was de blessure van Rob Rutten, waardoor in de laatste partij tegen Tom van der Kolk nog maar 8 van de 10 gewichtsklasses bezet waren. We hebben versterking met nieuw komer Marvin ter Beek in de gewichtsklasse -90kg. Hieronder een mooi filmpje gemaakt door “het oog” van Judoschool van Heest en met dank aan de moeder van Basjan voor de foto’s.

De 3 nederlagen betekent een laatste plaats in de stand. Het is aan de judoka’s van Heest/Landsmeer om daar de volgende ronde (maart 2012) verandering in te brengen en tot die tijd hard te blijven trainen. Klik hier voor de stand en uitslagen seizoen 2012/2013 van de WFJC.