Afgelopen zaterdagavond 22 november moest het WFJC team van Judoschool van Heest / Landsmeer zich melden in Hoorn in de mooie dojo van Frits v/d Werff. Hier werd de tweede ronde van de WFJC senioren (eerste klasse) gehouden. Het ons team met 7 sterke judoka’s moest de eerste ronde tegen koploper Topjudo Amsterdam Zuidoost de tweede partij was tegen Bos judo en de derde tegen die ander tegen Amsterdamse tegenstander Judo Academie Amsterdam (JAA). Helaas bleek Maceo iets te zwaar te zijn en kon Remy niet meedoen i.v.m. een blessure. Daarom was de partij op -73kg op voorhand al verloren.

De eerst partij tegen Topjudo Amsterdam Zuidoost begon spannend. Etienne (-55 kg) begon als eerste maar verloor in de allerlaatste laatste minuut (misschien door de spanning) de andere partijen werden door hem knap gewonnen. Justin (-66 kg) gaat zijn vader (Johan) opvolgen want hij won alle partijen deze avond op een overtuigde wijze waar je u tegen zegt. Fabian (-66 kg) staat in een moeilijk gewicht hierin staan soms echte senioren en dan mis je als junior toch net iets te veel kracht en ervaring. Maceo (-73 kg) won overtuigend zijn partijen helaas was hij 5 ons te zwaar… Basjan (-81 kg) hebben we bij een paar partijen doorgeschoven naar -90 kg zodat Jasper (-81 kg) ook zijn partij kon maken. Roel (-90 kg) mocht in de eerste ronde tegen Amir (traint soms met ons mee) die ingehuurd was door Zuidoost. Helaas voor Amir maar Roel was duidelijk de sterkste. In het zwaargewicht stond Jeroen (+90 kg) de eerste partij mocht hij tegen de huidige Nederlands zwaargewicht kampioen de Marvin de la Croes (ook inhuur kracht bij Zuidoost). Na 4 spannende minuten kon Jeroen helaas de kracht niet tegen houden en verloor in de golden score. Neemt niet weg dat ons team had gewonnen van Zuidoost met 4-3. De andere twee partijen (tegen Bos judo en JAA)werden ook door ons gewonnen.

Het resultaat is dat Judoschool van Heest / Landsmeer weer bovenaan in de competitie staat. Gaan we dit jaar weer promoveren?  elders op de site staan een aantal mooie filmpjes van deze wedstrijden.