Zaterdagavond 9 november was er weer de tweede ronde in de hoofdklasse van de West-Friese judo competitie. Deze ronde werd gehouden bij Sportschool Tom van de Kolk in Alkmaar. Sinds we in de hoofdklasse meedoen is de animo om in het team te willen staan niet al te hoog en hadden we helaas 6 afzeggingen. In het lichtgewicht -55kg hadden we geen deelnemer. In de klasse -60 kg stond Fabian Georges op de mat. Zijn eerste partij tegen SV Kodokan werd door Fabian overtuigend gewonnen. Op het gewicht -66kg hadden we helaas ook geen judoka. Toen mocht Mark Touwen in actie komen in de klasse -73kg. Mark had vroeger veel op de mat gestaan en sinds kort is hij weer begonnen met judoën. Mark wilde graag met zijn fietsmaatje Basjan Berkhout in het team staan maar helaas was Basjan afwezig door een rugblessure en verkoudheid. Helaas kon Mark geen punt maken. Remy Elsenmulder heeft de andere twee partijen goed weten uit te judoën, maar helaas geen winst. Jasper van Overdam behaalde een vol punt tegen Kodokan dus was het de klus voor ‘oudje’ Peter Vleerbos (44 jaar) om de winst veilig te stellen. Helaas liep Peter in een wurging en verloor deze pot tegen Kodokan. Wel wist Peter de andere twee partijen met twee geweldige technieken met een vol punt te winnen en hield hiermee de eer hoog door als enige zijn partij tegen T. van de Kolk te winnen. Jeroen de Wit stond in het zwaargewicht en wist ook zijn partij tegen Kodokan te winnen. Het team heeft zijn doelstelling gehaald (terug naar de eerste klasse) en iedereen heeft individueel zijn judopartijen goed uit gejudood.

Het seniorenteam van Judoschool van Heest / Landsmeer