Op zaterdagavond 11 mei was de laatste ronde van de West Friese judo Competitie. Aangezien we niet elk jaar kampioen kunnen worden zat er voor ons team dit jaar niet meer in dan vijfde plek maar wel in hoofdklasse. Neemt niet weg dat er uitzonderlijk goed gejudood werd door de heren. Minder was het gewicht van menig judoka. Hierdoor werd de coach genoodzaakt om de jongens door te schuiven, meer dan de helft van het team draaide daarom een gewichtsklasse hoger. Met het oog op het komend jaar is dit niet verkeerd. Volgend jaar verdwijnen de eerste drie gewichten en begint het lichtgewicht bij 55kg. Daarom was goed om te zien dat Tommy (-55kg) en Fabian (-60kg) hun mannetje goed kunnen staan in een hogere gewichtsklasse. Dat belooft goed nieuws voor komend jaar. Helaas was Remy (-66kg) ook te zwaar maar hij kon niet een gewicht hoger (-73kg) omdat deze al bezet waren door Rob en Coen. Op -81kg stond Jasper ondanks zijn verkoudheid eerde in de week wist hij zijn wedstrijden goed uit te judoën, we werden niet van de mat geveegd! Basjan stond nu in het halfzwaargewicht en moest hierdoor ook 5 kg boven zijn gewicht judoën, maar geen probleem hij won. Het zwaargewicht werd nu door Roel (normaal -90kg) ingevuld met goede resultaten, al zijn wedstrijden wist hij te winnen. Iedereen heeft uitstekend hun best gedaan en zijn we dit seizoen de competitie goed doorlopen en wat net zo belangrijk is zonder blessures.

Het WestFries Judoteam van Judoschool van Heest / Landsmeer