Judo in de polder

West-Friese jeugdcompetitie, tweede ronde

Bij de honderdste koe rechtsaf, daar ligt Oosthuizen.

Een prachtige nieuwe sporthal midden in de weilanden.

Ondanks de herfstvakantie en uitval door blessures, was Pieter er in geslaagd om een volledig team neer te zetten. Zelfs met dubbele bezetting bij enkele gewichtsklassen.

Een deel van de judoka’s was al gekleed in de stoere nieuwe hoodie met het logo van ‘Judoschool van Heest’, een mooi entree. De vesten gingen snel uit voor de weging en de warming-up onder leiding van Senne.

De 1e ronde was het nog niet onze beurt. De kans werd aangegrepen om de tegenstanders te observeren. En dat zette zoden aan de dijk.

In de 2e ronde werd Sportschool Nijhoff met 8-1 verslagen. We zagen meerdere ippons en vlotte partijtjes.

De 3e ronde tegen Salomons, alias de Smurfen vanwege hun blauwe pakken, was pittig.

Er werd hard gestreden, potjes waren super spannend met verwurging en pogingen tot. De laatste wedstrijd werd gewonnen door Lisanne, zij zorgde voor een winnende eindstand van 5-4.

De 4e en laatste ronde was tegen Cees Veen I. Ook een zware strijd waar Pieter niet vrolijk van werd. Pepijn besloot niet af te kloppen toen hij werd verwurgd en won uiteindelijk. Maar de winnende score kwam wederom van Lisanne. 5-4 voor van Heest.

Tussenstand:  Eerste plek na twee rondes met 381 judopunten. Uitslagen te zien op www.wfjc.nl , judocompetities, seizoen 2016-2017, 1e klasse jeugd.

img_7862