Aandachtspunten

Doe je voor het eerst mee met judowedstrijden lees dan snel verder…
Het gebeurt vaak dat sommige judoka’s bepaalde dingen vergeten als zij naar een wedstrijd gaan. Daarom hierbij enkele aandachtspunten voor judowedstrijden buiten de club.

paspoortPaspoort:
Om mee te kunnen doen aan wedstrijden buiten onze judoschool, is het nodig dat je lid wordt van de judobond (JBN).
Alle leden krijgen een JBN-paspoort en een JBN-lidmaatschapskaart. Zorg er voor dat je paspoort volledig is ingevuld!

Sierraden:
Oorbellen, piercings, kettinkjes etc. zijn verboden. Voor meisjes geldt dat je alleen haarbandjes zonder ijzer of harde stukjes in mag hebben. Ook moeten jullie een wit t-shirt onder je judopak dragen.

judobanden

Banden:
Alle judoka’s behoren hun eigen band te dragen, het is verboden een lagere of hogere band te dragen (tijdens wedstrijden). Behaalde slippen zijn niet van toepassing. Naast je eigen band moet je ook een rode en een witte band mee nemen. Hier dient elke judoka zelf voor te zorgen.

Tijd:
Wedstrijdjudoka’s moeten altijd ruim van te voren op tijd zijn voor de weging.

Identiteitsbewijs:
Sinds 2005 moeten alle judoka (personen) vanaf 14 jaar zich legitimeren.

Judopak

Kleding:
Naar elke wedstrijd moet een wit judopak worden meegenomen. Te korte en gescheurde judopakken zijn niet toegestaan bij wedstrijden.

Heb je nog vragen dan kan je deze natuurlijk altijd aan je trainer stellen.

Kampioen WFJC eerste klasse

Kampioenen van de WFJC 2012 eerste klasse