Op Zaterdag 16 februari, mocht Mees de Graaf zijn (her)examen doen voor zijn zwarte band. Een klein half jaar gelden had Mees zijn grondtechnieken goed afgesloten maar moest herexamen doe in het Nage No Kata en het Tachi Waza. Inmiddels had Mees een nieuwe partner gevonden namelijk Vladimir de Jong. Vladimir wil zelf binnenkort ook zwarte band examen doen met Dani, dus dit was een mooie oefening. Met een 8 voor het Nage No Kata en een 7 voor het Tachi Waza was het examen een buiten gewoon goed uitgevoerd! Mees liet mooie worpen zien die je bij een 1e dan examen niet vaak tegen komt zoals de Sumi Otoshi en de Yoko Wakare.

Mees is begonnen met judo op IJburg 15 jaar geleden. Toen Judoschool van Heest net was begonnen met les geven in dit stadsdeel. Na 15 jaar (Mees is nu 19) heeft hij dus zijn felbegeerde zwarte band behaald en is daarmee de eerste judoka van Judoschool van Heest die uit IJburg zijn zwarte band heeft behaald. Mees gefeliciteerd je hebt het dik verdiend!!

“the boys”  Vladimir en Mees