Op de eerste training van het nieuwe judo seizoen vrijdagavond 7 september 2012 werd Mr. Pieter door sensai Johan in de “bloemetjes” gezet voor zijn bewezen diensten van de afgelopen jaren voor het senioren en junioren wedstrijdjudo van onze judoschool. Met name de “niet aflatende” coaching drive en beïnvloeden van scheidsrechters door Pieter tijdens de West Friese Judo Competitie staat ons allen nog helder voor de geest. Het is jammer dat de JBN het verbale coachen langs de mat dit seizoen heeft ingeperkt. Dit verbod noodzaakt de huidige coaches de verbale taal om te zetten in gebarentaal. Ik heb begrepen dat Mr. Pieter inmiddels is gestart met de opleiding judoleraar A waarin dit vak zeker zal worden onderwezen. Ook zullen de seniorenjudoka’s zijn aparte trainingsmethodieken met muziek; ballonnen en slipjes moeten missen. Het stokje van Mr. Pieter wordt nu overgenomen door Peter en Maurits onder auspiciën van sensai Johan. We zullen zijn oproepen om te verschijnen tijdens de wedstrijdtrainingen en wedstrijden West Friese moeten missen en wensen Pieter heel veel succes toe het leren van de nieuwe “coachtaal”. We zullen Pieter ongetwijfeld nog als jeugdcoach van o.a. Judoschool van Heest en Topjudo Amsterdam meemaken langs te matten en wensen hem veel succes toe in het vervolg van zijn judoloopbaan.

Cees Slewe “de Rots”

Mr. Pieter werd door sensai Johan in de “bloemetjes” gezet