Zaterdag 19 november, de tweede ronde van de WFJC (2e klasse) staat op het punt te beginnen bij gastheer Ebi Sports in Tuitjenhorn. De eerste ronde van de WFJC ging voor Judoschool van Heest niet al te best… we verloren alle wedstrijden. Helaas moest Jesper met een blessure de mat afstappen en ondanks dat we een super zwaargewicht (Benjamin) hadden konden we niet de partijen naar onze hand zetten. Het resultaat was dat we laatste stonden na de eerste ronde  (hieronder de groepsfoto van de eerste ronde).wfjc-eerste-ronde

Nu in de tweede ronde kan dat alleen maar beter gaan. Onze coach Pieter was er dit keer niet bij, hij was met zijn vrouw naar het zonnige “down under”. Ook onze nieuwe zwaargewicht aanwinst Benjamin kon er niet bij zijn i.v.m. werkzaamheden. Dus moest veteraan Peter in het zwaargewicht. In zijn partij was hij goed bezig hij stond een yuko voor op zijn opponent die zeker 30 kilo zwaarder en 30 jaar jonger was. Toen maakt Peter een geweldige tani otoshi beweging en zijn tegenstander ging vol onderuit. Helaas dat de scheidsrechter deze techniek met een hansumake beoordeelde, omdat de rechter hand onder de band zou zijn geweest. Kijk zelf het filmpje op you tube en oordeel of de scheidsrechter gelijk had.

In het half zwaargewicht -90 kg stond Tyl lekker te judoën en hij won zijn partijen Fabian tot -81 kg kwam toch veel ervaring tekort, hij kon het laatste seizoen niet mee trainen i.v.m. studie, toch fijn om hem weer in het judoteam te hebben. Justin -73 kg stond weer lekker te judoën en hij zorgt voor de stabiliteit van het judoteam door er altijd te zijn en niet onbelangrijk te winnen. Tot -66 kg stond César op de mat hij komt uit Spanje en woont een aantal jaren met zijn Poolse vriendin in Amsterdam, we zijn blij dat hij ons versterkt ook bij de judotrainingen op vrijdagavond. Victor stond in het gewicht -60 kg en net zoals Julen -55 kg komen ze beiden kracht tekort. Maar het team van Judoschool van Heest heeft wel even alle partijen gewonnen met als resultaat dat we gewoon vierde staan jawel in de middelmoot.

wfjc-tweede-ronde