Op zondag 1 april 2012 stond het 3e omringtoernooi te Wognum op het programma. Aangezien maar liefst 19 judoka’s van Judoclub Landsmeer (JcL) en Judoschool van Heest (van Heest) zich voor dit toernooi hadden ingeschreven had coach Pieter het er maar wat druk mee. Gelukkig lieten de judoka’s zich van hun beste kant zien en werd er met mooi en aanvallend judo een groot aantal prijzen mee terug naar Amsterdam genomen.

In de ochtend was het de beurt aan de judoka’s tot 10 jaar. In deze klasse werd er een knappe 3e plek behaald door Finn Piet (van Heest). Niet alleen wist Finn alle 4 zijn wedstrijden in de Poule te winnen, maar ook in de strijd om de medailles hield hij z’n hoofd koel. Naast Finn wisten ook Senne  (voor wie het de eerste keer was dat hij mee deed aan zo’n groot toernooi), Wiebe en Jesse (alle 3 van Heest) door te dringen tot de kruisfinale. Waar zij, ondanks dat ze vochten als leeuwen, hun meerdere moesten erkennen in hun tegenstanders. Danique  (JcL) en Sam van L. (van Heest) die net in een nieuwe gewichtsklasse uitkwamen konden door het gewichtsverschil helaas geen potten breken.

Finn Piet met de 3e plek

Na een korte pauze was het de beurt aan de judoka’s tot 15 jaar. Dat deze judoka’s wekelijks bij Topjudo Amsterdam trainen was wel te zien. Zo was er goud voor Kelley Hamming, wisten Jesper en Tommy (alle 3 JcL) beslag te leggen op het zilver en was er een mooie bronze prijs voor Sofie en Fabian (beide van Heest). Ook Etienne (JcL) en Pim (van Heest) die deze keer helaas geen prijs wonnen lieten echter met hun judo zien dat ze steeds beter worden.

Kelly met goud Tommy met zilver
Fabian met brons                                                                Sofie met brons

’s Middags was het de beurt aan de judoka’s tot 12 jaar. Helaas wisten onze judoka’s hier geen prijzen te pakken. Sam P. als Jona (beide van Heest) vochten al leeuwen, maar merkten dat het behalve techniek en inzet in deze klasse ook aankomt op kracht. Aangezien dit echter vanzelf komt is dit niet iets om ons druk om te maken. Jongens goed gedaan en volgende keer beter! Het dichtst bij een medaille was toch wel Rutger van Schijndel (van Heest) die na het winnen van alle wedstrijden van z’n poule uit eindelijk in de kruisfinales verloor en 4e werd.

De middag werd afgesloten door de judoka’s tot 17 jaar. Ondanks dat Chantal (JcL) moest aantreden tegen een aantal meisjes die zich ook geplaatst hadden voor de NK deed ze erg haar best, helaas betekent dit echter niet altijd dat je wint. Toch was coach Pieter erg tevreden over haar inzet! De beste prestatie van de dag werd echter geleverd door Daan Streefkerk (JcL), (die onderhand wel een nieuwe prijzenkast mag gaan bouwen) en Tobias Defesche (van Heest) die beiden beslag wisten te leggen op het goud. Voor Tobias was dit extra knap omdat hij met z’n 67 kilo uitkwam in de klasse tot 81 kg.

Tobias met goud Daan met goud