Prijzen voor judoka’s op 12e Waterlandtoernooi           januari 2012

Op zaterdag 21 januari 2012 vond voor de 12e keer het Waterlandtoernooi plaats in sporthal De Koogmolen in Purmerend. Aan dit toernooi deden een behoorlijk aantal judoka’s van Judoschool van Heest mee. Finn Piet (2e), Wiebe de Boer (2e), Jesse Vreugdenhill (3e), Marijke van Dorst (3e) en Rutger van Schijndel (2e) wisten een mooie beker in de wacht te slepen. De mooiste prestatie van de dag was echter die van Coen van Tilburg (2e). Coen wist in een sterke poule (16 judoka’s) de finale te bereiken. Ondanks zijn vechters mentaliteit moest hij tegen de plaatselijke houthakker zich gewonnen geven. Een blije Coen liet na afloop aan zijn coach weten dat dit de eerste prijs was die hij won sinds de Clubkampioenschappen in 2004. Zo zie je maar dat hard trainen altijd beloond wordt.

Coen op de twee plek
Rosa Roord, Sem Stravers, Sem Parinussa, Kai Balm, Sofie van Dorst en Fabian Georges, Tobias Defesche en Boris Post moesten, ondanks het winnen van een of meerdere partijen, helaas genoegen nemen met een medaille. Judo club Landsmeer, waarmee Judoschool van Heest in meerdere opzichten nauw verbonden is, was tijdens dit toernooi ook goed vertegenwoordigd. In de ochtend waren er prijzen voor Danique van der Werff (2e Prijs) en in de middag voor Daan Streefkerk (2e). Helaas vielen  Kelly Hamming, Chantal Sibrandy, Etiénne Passenier, Daan Streefkerk en Remy Elsenmulder net buiten de prijzen.

Finn, Danique, Wiebe en Jess met coaches Martijn en Pieter