Op paasmaandag 1 april toen half Nederland eieren gingen zoeken gingen 5 judoka’s van Judoschool van Heest / Landsmeer naar het ‘Bossche’ Paastoernooi in Vught. Ik mocht mee als coach dat was weer eens wat anders dan als judoka of als scheidsrechter op de mat te staan, nu mocht ik er echter alleen naast staan…  Aloha Verdonk begon het toernooi sterk en wierp ze haar tegenstander met linkse Maki Komi. Voor deze wedstrijd zei ze dat ze deze worp afgelopen week van meester Johan had geleerd. En nu meteen z’n punt maken! Je kunt zien dat we een talent hebben. Op de grond (ne-waza) ging ze meteen door naar een houdgreep Ushiro Kesa Gatame (de omgekeerde Kesa Gateme, 1e houdgreep). Deze houdgreep werd in het verleden wel eens uitgevoerd door “de Rots” en door mij zelf (bekijk maar de foto’s in onze dojo). Ook haar andere partijen werden snel en doeltreffend gewonnen, Aloha werd eerst en mocht op het hoogste podium staan. Senne van Suilen was zo snel met de eerste wedstrijd dat ik deze gemist heb maar het was (hoe kan het anders) een vol punt. De tweede partij werd met een wazari uit een Ippon Seoi Nage gewonnen en de laatste partij werd met een yuko gewonnen nadat Senne zijn tegenstander met een voetveeg onderuit haalde. Ook Senne mocht op het hoogste podium staan en werd eerste. Toen kwamen de broers Thijmen en Lorenz Hoekstra in actie. Hun poule bestond uit 12 kinderen en gelukkig werden de broers niet bij elkaar gezet zodat ze elkaar pas zouden treffen in de finale. En wat gebeurd er… ze kwamen elkaar dus tegen in de (droom)finale. Lorenz wint bijna altijd van zijn broer maar vandaag was dat anders om. Een hevig teleurgestelde Lorenz moest toen vol tranen zijn verliezers partij judoën om de tweede plek. Gelukkig hielt hij zijn ‘koppie’ erbij en pakte hij zijn tegen stander in een houdgreep. En zo werden de twee broers eerste en tweede. Hieronder een video compilatie.

Kelley van Hamming had minder succes in haar poule zaten twee andere dames. En beide dames kwamen van de Judo academie Amsterdam dus geen onbekende voor Kelley. De eerste partij werd verloren ze was er niet helemaal bij en dus een tweede plek voor haar. Elke judoka heeft gestreden wat ze konden en dat resulteerde in 3 eerste en 2 tweede plekken, niet gek voor een 2e paasdag, groet coach Peter.