Op zondag 14 april werden de Noord-Hollands district kampioenschappen voor pupillenteams georganiseerd. Het combinatieteam pupillen A (-10 jaar) van Judo Academie Amsterdam / Judoschool van Heest heeft de derde plaats weten te veroveren. De pupillen B (-12 jaar) eindigde op een verdienstelijke vijfde plaats.   Judoschool Van Heest en Judo Academie Amsterdam werken al enige jaren samen in de begeleiding van de jongste wedstrijdjudoka’s. Zo wordt er een maandelijkse randoritraining georganiseerd en ondersteunen de coaches elkaar op toernooien. Deze samenwerking verloopt uitstekend aangezien de judoscholen een gezamenlijke visie hebben op het opleiden van jonge judoka’s, waarbij plezier en ontwikkeling vooropstaan. Ook nemen de clubs nu al enige jaren op rij met combinatieteams deel aan de Noord-Hollandse teamkampioenschappen voor pupillen.   Bij de pupillen A namen zes teams deel en werd gedraaid in een poulesysteem. In de eerste partij zette vederlichtgewicht Isidore (19 kg schoon aan de haak) meteen de toon met heel actief en aanvallend judo. De rest van het team volgde haar voorbeeld en zo werd de eerste wedstrijd met ruime cijfers gewonnen van Sportschool de Lange. Vervolgens zat de spirit er goed in en dankzij veel enthousiasme en doorzettingsvermogen werd ook het altijd sterke Judo Yushi verslagen. Tegen topclubs Kenamju en Van der Kolk werd goed strijd geleverd, maar heel nipt verloren. De dag werd winnend afgesloten in een spannende wedstrijd tegen TopJudo Amsterdam Zuidoost. Dit keer viel het kwartje de goede kant op en won JAA/Van Heest met minimaal verschil. Bij de prijsuitreiking mocht het team een welverdiende derde plaats in ontvangst nemen.   Bij de pupillen B deden meer teams mee en werd gedraaid in een afvalsysteem. De eerste wedstrijd had het team nog weinig in te brengen tegen de latere kampioen Judo Yushi. In de herkansing werd dit echter goed gemaakt; in de wedstrijden tegen het team van Sportschool de Lange werden alle partijen gewonnen. In een zinderende sportieve strijd tegen het judoteam van TopJudo Amsterdam Zuidoost werd vervolgens heel nipt verloren. Hiermee eindigde het team op een welverdiende vijfde plaats.   Coaches Kai Krabben (JAA) en Cees “de Rots” Slewe (Van Heest) keken tevreden terug op het toernooi: “We hebben vandaag mogen genieten van enthousiaste judoka’s die vol inzet de sportieve strijd aangingen. De samenwerking tussen de clubs voelt inmiddels voor alle judoka’s, ouders en coaches heel natuurlijk aan en dit werd duidelijk in het teamgevoel op en buiten de mat.”

Pupillen A/B onderleiding van Cees “de Rots” Slewe en Kai Krabben