Tijdens de Districtskampioenschappen -10 afgelopen (het grootste toernooi voor kinderen van deze leeftijd) zondag 3 november heeft Judoschool van Heest maar liefst 3 prijzen gewonnen. Jesse, Senne en Ryan Jay werden allemaal 3e. Wiebe viel net buiten de prijzen en werd 4e en Thijmen had zijn dag niet en viel net buiten de prijzen. Ook Mans voor wie het de eerste keer was dat hij meedeed op dit niveau won helaas geen prijs. Goede resultaten, maar toch, er was een opvallend verschil met de Amsterdamse Afdelingskampioenschappen van de week daarvoor. Toen werd er gejudood op het scherpst van de snede en waren er vele spectaculaire ippons. Dat was nu minder. De tegenstanders ware sterker, natuurlijk dat speelt mee, maar misschien waren de meeste judoka’s ook wat minder onbevangen en judoden ze wat minder vrij? Op de Amsterdamse werd hard gezweet en veel gelachen. Nu werd er ook wel gelachen, maar het was ook: bloed, zweet en (veel)tranen. Geeft niks, dat is soms wel eens goed zelfs, judo is voor echte stoere kids.

Senne, Jesse en Ryan Jay werden allemaal 3e