Afgelopen weekend 17 maart hebben 5 judoka’s mee gedaan aan de districtskampioenschappen in Beverwijk. In de ochtend was het de beurt aan de  -12 judoka’s Lorenz Hoekstra en Sam Peuscher van zich spreken. Lorenz wist door veel aan te vallen de halve finale te bereiken in zijn poule. Helaas moet hij daar zijn meerdere erkennen in de latere kampioen. Ook de wedstrijd om het brons ging nipt verloren. Helaas geen prijs, maar bij de beste 4 van NH komen is wel een knappe prestatie. Sam Peuscher die in de zwaarste klasse judoënde deed het zelfs nog beter dan Lorenz en ging met de 3e plek naar huis. Heren gefeliciteerd!

‘S middags was het de beurt aan onze grote toppers. Wegens diverse redenen stonden er niet 5 maar 3 judoka’s klaar om de strijd aan te gaan. Maar dit maakte onze gretigheid er niet minder om. Naast Fabian Georges en Tommy Johansson die beide met hun 14 jaar de jongste zijn in deze leeftijdsklasse was het erg wennen. Niet alleen gingen niet de eerste 4, maar alleen de eerste 2 naar de Nederlandse Kampioenschappen ook was dit het eerste weekend dat er met de nieuwe regels werd gedraaid.
Ondanks de nieuwigheid stonden beide judoka’s echter goed te knokken. Fabian moest in een van de sterkste poules van de dag twee keer zijn meerdere erkennen in twee oud Nederlands kampioenen geen schande dus. Tommy was ook goed aan het knokken. Na zijn eerste partij vrij snel te hebben gewonnen moest hij de tweede ronde tegen de 1 jaar oudere en sterke Joel van Os. Helaas lukte het Tommy niet deze oud Nederlands kampioen te werpen en dus ging de pot verloren. Aangezien Tommy al zijn partijen in de herkansingsronde als nog won werd hij uiteindelijk toch nog derde. Ook Davy Goedhart presteerde met het behalen van even eens een bronzen plak erg goed. Helaas dus nog geen NK kwalificaties in deze klasse, maar we zitten er wel erg dicht bij. ‘Volgend jaar is iedereen een jaar ouder dus ik heb er alle vertrouwen in’ aldus een tevreden coach. Wat ook wel even vermeld mag worden is dat Cees “de Rots” en Peter “het Oog” ook in actie kwamen maar dan als scheidsrechter!!

Tommy, Pieter & Davy

NB terwijl onze jongens tot 18 jaar aan het knokken waren in Beverwijk pakte TJA en JCL judoka Kelley Hamming de gouden plak in Beuningen.