In het weekend van 17 en 18 mei was er veel judo zelfs internationaal. Zo mochten de veteranen van Judoschool van Heest naar Rotterdam afreizen voor de Dutch Open Masters. Hier werd Cees “de Rots” knap derde achter de wereldkampioen H.Koppe (eerste) en een beresterke Bulgaar (tweede). Peter kwam helaas niet verder dan de vijfde plek. De knieblessure weerhield hem om de afgelopen 3 maanden randori te maken en dan kom je met wedstrijdjudo te kort.

Een aantal jeugd judoka’s (-15 jaar en -18 jaar) van onze judoschool reisde af naar Antwerpen waar werd gestreden om de “Ippon Trophy Antwerp”, het grootste judo-evenement van Vlaanderen.  Donja Vos (-18 jaar) en Zoë de Jong (-15 jaar) beiden van Top Judo Amsterdam werden tweede. Van onze judoschool deden Kelley, Sofie en Manu mee voor hen was het een zeer waardevolle ervaring. De overige judoka’s gingen naar een judotoernooi in Hasselt hier werden Fabian en Rémy knap tweede. Marijke, Justin, Etienne en Rosa werden gedeeld derde.

Op zondag was er tot slot voor de veteranen de district kampioenschappen kata in Noord-Holland. Het duo Cees en Peter deden voor het eerst mee namens Judoschool van Heest. De afgelopen maanden hadden de heren zich bekwaamt in het Ju No Kata. Het was een mooie ervaring waardoor de heren zich waarschijnlijk nog meer gaan verdiepen in het kata judo. Het mooie van judo is dat je dit een levenslang kunt beoefenen. Door zaterdag de mat op te stappen in een internationaal wedstrijd toernooi en denken en voelen wat is mijn tegenstander groot en sterk zo was het zondag het omgekeerde nou ja groot wel maar niet sterk bij het kata gaat het om de timing het moment om de techniek zo goed mogelijk te maken, en de jury geeft de punten. De heren werden uiteindelijk derde. Wil je weten hoe dat gaat? Kijk hieronder maar naar de filmpjes die op you-tube staan.

Links Cees “de Rots” Slewe en Peter Vleerbos met het Ju no Kata.

Onder de groot meesters Jigoro Kano en Yoshiaki Yamashita +/- 100 jaar geleden….