Op Zondag 25 maart werd er in de sporthal “de Walvis” in Beverwijk de eindronde voor de jeugd West-Friese judocompetitie gehouden. Na de goede prestaties van de senioren team de avond ervoor, wist ook het jeugdteam overwinningen te boeken. omdat we op papier (we hadden slechts twee punten achterstand op TopJudo Zuidoost nog kans hadden op de eerste plek besloot coach Pieter voor een tactische opstelling, en het sterkste team op te stellen.

Jeugd judoteam van Judoschool van Heest / Judoclub Landsmeer met de 2e plek in de WFJJC 2011/2012

Dat niet alleen de coach, maar ook de judoka’s zich er van bewust waren dat er prijzen waren te verdienen bleek wel uit de uitslag van de eerste pot tegen Nauwelaerts waar we met (4-14) wonnen. De tweede partij werd tegen Topjudo Zuid-Oost gedraaid en ondanks de vechtlust van onze judoka’s moesten we ons toch gewonnen geven. Tenslotte draaide we de laatste pot tegen Hikiwake waar we met (12-6) van wonnen. Al met al was het een goede dag voor het jeugdteam. Omdat jeugd judoka Wiebe de Boer jarig was kregen onze judoka’s niet alleen een medaille en een beker voor het team maar werd er ook nog chocola uitgedeeld. Lekker!!! Voor onze club is Cees Slewe (de Rots) de scheidsrechter. We zijn er trots op dat we als Judoschool naast judoka’s ook scheidsrechters hebben. Zonder de scheidsrechter geen judopartij. Klik  hier  voor de eindstand en uitslagen seizoen 2011/2012 van de WFJJC.

Kijk en geniet van onze jeugd judoka’s