Op zeer overtuigende wijze heeft het combinatie team van Judoschool van Heest / Landsmeer ervoor gezorgd dat de 1e plaats nauwelijks nog uit handen gegeven kan worden. Zaterdagavond 24 maart werden tijdens de voorlaatste competitieronde het team van Randers de Geus (14-6) en De Uitkomst (12-8) verslagen. De directe concurrent Haarlemmermeer wist Topjudo Amsterdam Zuidoost ruim te verslaan maar liet door een 6-12 nederlaag tegen De Uitkomst 2 punten liggen. Daarmee vergrootte Heest/Landsmeer het gaat met nummer twee Haarlemmermeer met 4 punten en is het kampioenschap en promotie naar de Hoofdklasse wel heel dichtbij. Klik  hier voor de stand en uitslagen seizoen 2011/2012 van de WFJC.

Judoka’s Heest/Landsmeer tijdens de 5e ronde

De overwinningen waren mede te danken aan goed judo van de judoka’s. Lichtgewicht Tommy Johansson (-42kg) won overtuigend en eenvoudig zijn partijen. Justin van Heest (-46kg) en Luke van der Made (-50kg) hadden meer moeite om hun partij naar zich toe te trekken en verloren na een volle pot judo (4 minuten). Fabian Georges (-50kg) won ook fraai zijn partij. Martijn de Boer en Daan Streefkerk beide uitkomend in de klasse -55kg wonnen overtuigend binnen enkele seconden hun partij. Griffin de Haan (-60kg) stond sterk te judoën en won zijn partij binnen 7 seconden!! de snelste partij van de avond. Rogier van der Geugten –(66kg) deed voor het eerst mee en won zijn partij met een armklem nadat hij met een wazari achterstond. Daarna won Rob Rutten (-73kg) zijn partij. In de tweede partij tegen De Uitkomst liet Rob, die een gewichtsklasse hoger moest judoën, zich helaas verrassen door een overname terwijl hij tot dan toe de wedstrijd volledig onder controle had.

Maceo Cairo (-73kg) won zijn partij door een traditionele Westfriese hijskraan techniek. Bekijk dit filmpje op ons YouTube kanaal. Jasper Overdam (-81 kg) had het moeilijk en moest met een blessure de mat af waardoor hij niet meer in actie kwam. Peter Vleerbos (-90kg en veteraan) moest aantreden wegens het op vakantie zijn van judoka Roel. Peter won zijn partij binnen 10 seconden zijn tegenstander kwam door een schouderworp wat ongelukkig neer waardoor hij de partij moest staken. Basjan Berkhout (+90kg) trad aan in het zwaar gewicht. Ook hier won hij (zoals altijd) eenvoudig zijn partij. Maurits Hilwig (+90kg) mocht in de tweede partij aantreden helaas was het alleen maar groeten… er was geen tegenstander. Door deze fraaie overwinningen staan we dik en dik boven aan in de Westfriese judocompetitie. Het kampioenschap kan ons bijna niet meer ontgaan. Op 12 mei is de eindronde en mogen we vast de beker met de grote (bloemkool)oren in ontvangst nemen. Bij deze kom allen en beleef het kampioenschapsfeest mee.