Op de Noord-Hollandse kampioenschappen -15 jaar heeft het Amsterdamse judo een duidelijk visitekaartje afgegeven. Kelley Hamming die het al de hele jaar goed doet in de klasse -52 kg is knap tweede geworden tijdens de districtskampioenschappen -15. Daarnaast wist Jesper de Miranda een bronzen plak te bemachtigen. Dit was voor Jesper die net als Kelley zijn zinnen had gezet op kwalificatie voor het NK een knappe prestatie. Tyl van Gestel behaalde een verdienstelijke vijfde plaats en miste daarmee op een haar na de kwalificatie voor de NK. Helaas voor Tyl want zowel ouder als coach hebben genoten van zijn judospirit. De -15 selectie van Judoschool van Heest en Judoclub Landsmeer die meedeed aan dit toernooi ontvangt naast de clubtrainingen extra training en begeleiding via TopJudo Amsterdam, een stichting opgericht door Amsterdamse judoclubs ter bevordering van het wedstrijdjudo in de hoofdstad. Op het DK -15 jaar heeft het Amsterdamse judo een duidelijk visitekaartje afgegeven; gezamenlijk behaalden de clubs aangesloten bij TopJudo Amsterdam twaalf startbewijzen voor de NK op 9 maart in Eindhoven. De komende twee weken zullen de gekwalificeerde judoka’s er alles aan doen om zich met de hulp van hun trainers en teamgenoten optimaal voor te bereiden op de NK op 9 maart in Eindhoven.

TopJudo Amsterdam met o.a. Kelly en Jesper die naar de NK -15 jaar mogen