Op zondag 29 juni is Peter Vleerbos geslaagd voor de judoleraar-A opleiding. Na 8 jaar jeugd judoleider te zijn geweest was er nu een mogelijkheid om de verkorte opleiding voor judoleraar te volgen. In januari begon de opleiding in Hoorn met de leraren Frits van de Werff en Eric Bos. Om de opleiding succesvol af te ronden moesten er diverse proeven van bekwaamheid worden afgelegd. Zo heeft Peter een jaarplan geschreven voor de senioren groep, heeft hij gecoacht en diverse lessen gegeven en in april heeft hij een Kawaishi workshop training gegeven. Het laatste onderdeel het geven van een praktijk examen les werd ook met een ruim voldoende behaald. In deze examen les leerde Peter de leerlingen diverse methodes om de Ippon Seoi Nage in versnelling in te zetten. Tevens konden de leerlingen deze techniek combineren met een Ko Uchi maki Komi en konden ze op de grond een passeertechniek maken. Na het examen volgde er een reflectie gesprek met de twee immer kritische examinatoren. In dit gesprek kon Peter goed verwoorden waarom hij bepaalde methodes gebruikte. Aan het einde van de middag werden de examens door Joop Vermeulen uitgereikt. Langs deze weg wil Peter de volgende mensen speciaal bedanken, Johan (praktijk begeleider), Mecao (dojo assistent), Cees (privé chauffeur),  de leerlingen Marijke, Sofie, Sem, Justin, Jesper, Timo en de ouders die mee reden naar Hoorn.