Het jaarlijkse Training Camp Judo Groningen is de afgelopen week een enorm succes geweest. Met meer dan 400 judoka’s op de mat steeg het evenement zowel in kwantiteit als kwaliteit naar grote hoogte. Er waren een reeks (oud) kampioenen aanwezig en dat maak te een en ander nog uitdagender. Olympiagangers als Deborah Gravenstein, Jeroen Mooren en vele anderen lieten hun gezicht zien en gaven de trainingsdagen extra cachet. Maar prachtig was natuurlijk te zien met wat voor overgave er door iedereen getraind werd. Doordat er zovelen naar het Pagedal te Stadskanaal waren gekomen werd er in twee groepen gewerkt, zodat iedereen optimaal aandacht kon krijgen. Op de rustmomenten kon men nog gebruik maken van het zwembad, lekker luieren in de eigen bungalow of van de andere faciliteiten.

TopJudo Amsterdam

Voor TopJudo Amsterdam is de stage goed verlopen, hard gewerkt door alle judoka’s. Wanneer we kijken naar het deelnemersveld met topclubs uit het gehele land en daarbuiten, kunnen we concluderen dat we in de klasse -15 jaar prima mee kunnen komen en zelfs een aantal toppers in huis hebben die flink uitdelen en waar straks het nodige van te verwachten valt op de DK / NK. In de klasse daarboven hadden we slechts een klein aantal deelnemers en ondanks goede inzet zitten die nog duidelijk een paar stappen onder het niveau van de topclubs.

er werd ook goed gedronken…