Traditiegetrouw vormde het Spaarne teamtoernooi in Haarlem weer de aftrap voor een nieuw wedstrijdseizoen. In het weekend van 14 en 15 september kwamen Judoschool van Heest en Judoclub Landsmeer onder de vlag van TopJudo Amsterdam samen met Pijloosport en Judoacadenie in actie. Alle teams hebben volop wedstrijden kunnen draaien en de pupillen A hebben zelfs alweer de eerste prijs van het seizoen weten binnen te halen.   Team pup A: “best of the rest” Op zaterdag openden de teams pupillen A (-10 jaar) en pupillen B (-12 jaar) het toernooi in gezamenlijke teams met judoka’s van Judoschool Van Heest, Judoclublandsmeer, Pijloo Sports en Judo Academie Amsterdam.

Team pup A: “best of the rest”

Het pupillen B team begon voortvarend en plaatste zich na succesvolle voorrondes voor de winnaarspoule. Hier konden ze echter geen potten meer breken en eindigde het toernooi voor dit team. De pupillen A wisten in de voorronden net geen plek af te dwingen in de winnaarspoule, maar herpakten zich met verve door in de verliezerspoule alle partijen te winnen. Daarmee wisten ze als “best of the rest” de eerste prijs van dit seizoen binnen te slepen.

Pupillen A en B onder begeleiding van Pieter en Kai

Op zondag mochten de heren -18 van aantreden. Het relatief jonge team heeft dapper stand gehouden binnen een sterk deelnemersveld met teams uit het hele land.  Verspreid over de dag heeft het team maar liefst zevenmaal mogen aantreden op de tatami. Uiteindelijk is er geen prijs gepakt maar wel een schat aan ervaring meegenomen.   Een prima voorbode voor een succesvol wedstrijdseizoen 2013-2014!   Namens onze clubs namen de volgende judoka’s deel in de verschillende teams: Isidore (-21), Wessel (-27), Wiebe (-30), Senne (-34), Jesse (-38), Ryan (-45), Rosa (-46), Jesper (-42) en Davy (-81).