Tommy en Kelley naar de NK -15 jaar                           Februari 2012

Amsterdamse wedstrijdtraining werpt zijn vruchten af: Tommy en Kelley naar de NK -15 jaar!!

Dit weekend (26 februari) hebben de judoka’s -15 jaar gestreden op de Noord-Hollandse kampioenschappen. De vijf deelnemers (Etienne was helaas ziek) van Judoschool van Heest / Judoclub Landsmeer hebben stuk voor stuk overtuigend gedraaid. Van deze vijf hebben maar liefst twee judoka’s (Tommy en Kelley) zich geplaatst voor de Nederlandse Kampioenschappen die op 10 maart in Eindhoven worden gehouden. Tommy en Kelley die naast hun trainingen in Landsmeer ook wekelijks bij Topjudo Amsterdam trainen konden terug kijken op een goed toernooi. Zo wist Kelley door veel aan te vallen beslag te leggen op de derde plek. In de middag volgde Tommy haar goede voorbeeld door in een poul met 28 kinderen ook een mooie bronze plak mee naar huis te nemen.

Ook de judoka’s die zich niet kwalificeerden dwongen respect af met de manier waarop ze stonden te judoën. Justin van Heest eindigde als vijfde en miste daarmee op een haar het NK. Justin is echter pas tweede jaars dus dat betekent dat hij volgend jaar opnieuw de kans krijgt om zich te plaatsen voor het NK. Naast Justin lieten ook de andere deelnemers van Judoschool van Heest/Landsmeer goed judo zien. Zo draaiden Fabian en Jesper een sterk toernooi maar was de concurrentie helaas net iets scherper. Echter ook bij hun kon je zien dat ze de laatste tijd steeds harder trainen.

Omdat naast Tommy en Kelley nog 6 andere judoka’s die trainen bij Topjudo Amsterdam zich wisten te plaatsen voor NK was het vruchtzame middag in Beverwijk. Tevens zet Amsterdam zich met dit resultaat in een klap weer op de kaart in het wedstrijdjudo. “Noord-Holland is een sterk district, waarin veel grote judoclubs gevestigd zijn”, vertelt trainer Pieter Roos. “Doordat Amsterdamse talenten wekelijks met elkaar trainen, maken ze elkaar beter en kunnen ze goed meekomen op dit hoge niveau.”

Over TopJudo Amsterdan TopJudo Amsterdam bestaande uit Judo Academie Amsterdam, Fuyiama, TopJudo Zuid-Oost en Judoschool van Heest/Landsmeer is een stichting die twee jaar geleden is opgericht, om structureel mee te doen aan de (inter)nationale judotop. Sinds september 2010 hebben de judotalenten uit de stad onder andere gemeenschappelijke trainingsfaciliteiten en wordt er gezamenlijk deelgenomen aan wedstrijden en trainingsstages.

Judoka’s van TopJudo Amsterdam onder begeleiding van Kai Krabben en Pieter Roos