WFJC (senioren) 5e ronde maart 2011

Op 26 maart tijdens de 5e ronde van de Westfriese Judoteam competitie was het combinatie team Heest/Landsmeer goed op dreef. Tijdens de eerste wedstrijd tegen sportschool Frits vd Werff uit Hoorn ging het erg goed. Melle Elsemulder (42 kg), Daan Streefkerk (50 kg) en Remy Elsemulder pakte de volle winst. Daarna wist Rob Rutten met een fraaie heupworp te winnen van zijn zeer sterke opponent. Ook Jasper en Roel Overdam wisten hun tegenstander te verslaan. Met veel overtuiging werd de uitslag 18 – 2 voor het team van van Heest/Landsmeer. Tijdens de tweede wedstrijd tegen sportschool Rander/de Geus ging het ook geweldig. Melle Elsemulder wist na een spannende wedstrijd na een verlenning zijn tegenstander te verslaan. Ook Daan Streefkerk maakte een fraaie ippon. Remy Elsemulder ging na een fantastische wedstrijd net ten onder maar kan toch te vreden zijn met zijn optreden. Opnieuw stal Rob Rutten de show door met een geweldige overname zijn tegenstander vol op zijn rug te werpen. Na een sloop partij wist ook Jasper van Overdam de winst te pakken. Roel maakte de avond compleet door opnieuw met een ippon te winnen.

Volgende maand tijdens de slotronde van deze competitie in Beverwijk zal blijken waar het team eindigt. Het team staat op een stevige 2e plaats in deze sterke 1e klasse en maakt wellicht nog kans om te promoveren naar de Hoofdklasse.

Het judoteam van Judoschool van Heest / Landsmeer