Na jaren afwezigheid was het op zaterdag 22 september 2012 dan eindelijk zover. Het team Judoschool van Heest / JC Landsmeer was terug in de hoofdklasse, de hoogste afdeling van de Westfriese Judocompetitie. Ondanks de op papier loodzware tegenstanders Ben Rietdijk, Tom vd Kolk en Pijloosports/Gietelink kwam Heest/Landsmeer goed voor de dag. Veel partijen werden prima uitgejudoëd en gingen niet op voorhand makkelijk verloren. Met veel strijd werd een overwinning behaald 10-10 (winst door meer judopunten 45-35) tegen Ben Rietdijk. Vervolgens volgden twee nederlagen tegen Tom vd Kolk (4-16) en Pijloosports/Gietelink (14-6).

De overwinning was een feit tegen Rietdijk Sport

De winst op Ben Rietdijk biedt in ieder geal perspectief voor de rest van het seizoen, zeker gezien het feit dat vaste krachten als Basjan Berkhout, Roel en Jasper van Overdam en Daan Streefkerk ontbraken. Na 1 overwinning en 2 nederlagen staat Heest/Landsmeer op een gedeelde 3e plaats. Klik hier voor de stand en uitslagen seizoen 2012/2013 van de WFJC.