Op zondag 16 maart hebben 10 judoka’s mee gedaan aan de districtskampioenschappen in Beverwijk. Bij de pupillen A (-10) waren dit Isidore, Thijmen, Wessel, Elad, Aloha en Boris en bij de -18 waren dat Etienne, Justin, Kelley en Fabian. In de ochtend was het de beurt aan de  jongste en die lieten meteen zien dat hier waren gekomen om mee te knokken om de prijzen. Aloha en Boris wisten met aanvallen judode de halve finale te bereiken in hun gewichtsklasse. Helaas moet zij daar hun meerdere erkennen in de latere kampioen. Via de herkansingen knokte beide zich echter naar een medaille, Aloha werd 2e tot 34 kg en Boris 3e tot 38 kg. Ook Isidore wist ondanks haar vroege verlies in de klasse tot 21 kg zich via de herkansingen terug te vechten en uiteindelijk beslag te leggen op het brons. Dit is een erg knappe prestatie van onze judoka’s om dat het district Noord Holland van oudsher een district is wat erg sterk bezet is. Gezien de concurrentie kunnen onze judoka’s dus erg trots zijn op deze prestatie.

‘S middags was het de beurt aan onze oudere judoka’s. Wegens blessures van Jesper en Tommy stonden er niet 6 maar 4 judoka’s klaar om de strijd aan te gaan met de rest.
Net als vorig jaar waren ook nu de districtskampioenschappen voor de judoka’s tot 18 jaar weer erg sterk bezet in ons district. Niet alleen deden er in elk gewicht wel een of twee (oud) NK winnaars mee, in sommige gewichten deden zelfs judoka’s mee met ervaring op internationaal niveau. Dat alle judoka’s een stuk verder zijn dan vorig jaar was bij iedereen vanaf de eerste wedstrijd te zien. Zo was de handelingssnelheid in de pakking een stuk hoger dan voor heen en probeerden we allemaal ook de ander onze wil op te leggen en veel aan te vallen.

Helaas resulteerde dit bij Etienne, Justin en Fabian nog niet in prijzen. Wel laten zij een dusdanige progressie zien dat ik er alle vertrouwen in heb dat als ze maar hard blijven trainen ze zich zullen blijven ontwikkelen. Ook Kelley liet zien dicht tegen de toppers in haar gewichtsklasse aan te zitten. Door een wat ongunstige loting moest Kelley meteen de eerste pot tegen de favoriet in haar gewichtsklassen. Ondanks dat ze 3 minuten heel goed judo liet zien, moest ze toch tegen deze latere kampioen haar meerdere erkennen. In de herkansingen was Kelley echter oppermachtig en werden al haar concurrenten een voor een met ippon verslagen. Ook in haar wedstrijd om de derde plek weet zij knap van een ouder meisje, die zelf al een medaille heeft gewonnen bij de DK -21, te winnen. Deze derde plek in een klasse met zoveel toppers is natuurlijk erg knap als je de jongste bent in je klasse. Ondanks deze derde plek dus helaas nog geen NK kwalificaties in deze klasse, maar we zitten er wel erg dicht bij. ‘Volgend jaar is iedereen een jaar ouder dus ik heb er alle vertrouwen in’ aldus een tevreden coach.

De judoka’s van TopJudo Amsterdam pupillen A en -18

jaar