WFJC (senioren) Judoteam Van Heest/Landsmeer opent sterk januari 2011

Tijdens de derde ronde van de Westfriese Judocompetitie is het seniorenteam Van Heest/Landsmeer goed begonnen. In Broek op Langedijk werd in de eerste wedstrijd van het team van de Uitkomst / Jigotai KIM gewonnen met 14 tegen 6, waarna een gelijkspel (10 tegen 10) volgden tegen Dun Hong. De jeugdige judoka’s Melle Elsenmuller (42kg), Daan Streefkerk (50kg) en Remy Elsenmuller (60kg) draaiden erg sterk. Martijn de Boer (55kg) scoorde een fraaie ippon en ook Rob Rutten (73kg) presteert dit seizoen optimaal. Het team aangevuld met judoka’s van Judoclub Landsmeer is een ideale mix. In de tweede partij tegen het sterke team van Dun Hong uit Den Helder was het erg spannend. Uiteindelijk werd het 10 tegen 10, mede doordat Roel van Overdam een schitterende heupworp maakte tegen zijn opponent in de 90kg klasse. Het team Van Heest/Landsmeer staat hiermee nog steeds aan kop in de 1e klasse van de Westfriese Judocompetitie. De volgende ronde is op 12 februari in een ongetwijfeld bomvolle dojo van Judoclub Landsmeer.

Het judoteam van Judoschool van Heest / Landsmeer